بازسازی خانه در شهرهای کوچک
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه در شهرهای کوچک
سه شنبه 21 تير 1401 ساعت 9:40 | بازدید : 41 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

بزرگی یا کوچکی شهر، چه تاثیری می‌تواند در فرایند بازسازی خانه داشته باشد؟ شاید در نگاه اول، این فاکتور، چندان مهم به نظر نرسد. بااین‌حال با نگاهی عمیق‌تر، می‌توان دریافت که در شهرهای کوچک، بازسازی خانه به سمت­ وسویی دیگر می‌رود و مزایا و محدودیت‌های خاص خودش را دارد. تفاوت در اندازه خانه‌ها، مسائل فرهنگی، قیمت و تخصص تیم‌های بازسازی در شهرهای دیگر، ازجمله موارد تاثیرگذار در این پروژه هستند. در این مقاله، بازسازی خانه در شهرهای کوچک ایران را بررسی کرده و تفاوت آن را با کلان‌شهرها بیان می‌کنیم. درصورتی‌که ساکن یکی از شهرهای کوچک کشور هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند، مسیر شما را در بازسازی منزل تان تعیین کند.

خانه های بزرگ در شهرهای کوچک!

در شهری به وسعت تهران، خانه‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر شده‌اند. امری که محدودیت‌های فراوانی را در بازسازی خانه‌ها به صاحبان و پیمانکاران، تحمیل می‌کند. بااین‌حال، در شهرهای کوچک به علل مختلف که مهم‌ترین آن‌ها جمعیت کمتر است، امکان ساخت خانه‌های بزرگ‌تر، بیشتر فراهم است. به‌این‌ترتیب، صاحب خانه می‌تواند، مانور بیشتر در بازسازی خانه خود بدهد. امکان اضافه کردن اتاق و تغییرات ساختاری بیشتر و ایجاد فضاهای اختصاصی، مانند استخر و جکوزی، ازجمله این مزایا هستند. در شهرهای کوچک، درصد خانه­ های ویلایی نیز بسیار بیشتر از شهرهای بزرگ است. بازسازی یک خانه ویلایی، مستلزم توجه ویژه به فضای باز حیاط، پارکینگ و مسائل امنیتی است. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که از این نظر، هزینه بازسازی این خانه‌ها افزایش خواهد داشت.

نقش مهم تر پنجره در شهرهای کوچک

در آپارتمان‌های تنگ و تاریک شهرهای بزرگ، پنجره مفهوم و کارکرد خود را ازدست‌داده است. تعداد پنجره‌ها در یک خانه بزرگ در شهرهای کوچک معمولا بیشتر است. آن­ها همچنین، کارایی بیشتری نیز دارند. به دلیل تراکم کمتر خانه‌ها در این شهرها امکان استفاده از پنجره در منزل، بیشتر است چراکه دیگر همسایه­ ها دید چندانی به آن ندارند. علاوه بر این، پنجره بیشتر، نور بیشتری هم با خود به همراه می‌آورد. مسئله‌ای که در کنار آسمان بازتر شهرهای کوچک، خانه‌ها را روشن‌تر نیز کرده است.

هزینه و سرعت بازسازی خانه شهرهای کوچک

هزینه بازسازی خانه در شهرهای کوچک، تحت تأثیر عوامل مختلفی، می‌تواند نسبت به شهرهای بزرگ، متفاوت باشد. در شهرهای کوچک معمولا دستمزد کارگران و نیروی انسانی و به‌طورکلی دستمزدی که شرکت‌های بازسازی دریافت می‌کنند، کمتر است. در مورد مصالح اما نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد. شرکت‌های بازسازی خانه معمولا سفارش‌های مصالح خود را در شرکت‌های مستقر در تهران یا دیگر شهرهای بزرگ، ثبت می‌کنند. به‌این‌ترتیب، می‌توان گفت که فاصله تا شهر ارسال­ کننده هم می‌تواند در قیمت مصالح، تعیین‌کننده باشد. علاوه بر این، به دلیل جمعیت کم یک شهر کوچک، ممکن است تقاضا برای نوع خاصی از مصالح پایین، باشد. عاملی که خود به هزینه‌های کارفرما برای تامین سفارش از شهرهای دیگر، تاثیرگذار می­ افزاید. بااین‌حال، باید گفت که بزرگ‌تر نسبی بودن خانه­ ها در شهرهای کوچک، یکی از عوامل موثر در قیمت تمام‌شده بیشتر برای کل پروژه بازسازی نیز محسوب می‌شود.

سرعت اجرای بازسازی در شهرهای کوچک

می‌توان گفت که سرعت اجرای بازسازی در هر مترمربع در شهرهای کوچک، نسبت به شهرهای بزرگ، بالاتر است. رفت‌وآمد در ترافیک کمتر و فضای بیشتر ساختمان­ ها برای ذخیره­ سازی مصالح، همگی بر راندمان مجریان بازسازی خانه، تاثیرگذار است. نکته دیگر این است که به دلیل گرانی اجاره مسکن و دشواری جابجایی در شهرهای بزرگ، ساکنین خانه­ ها کمتر قادر به ترک محل، به‌منظور تسریع در روند بازسازی هستند. این در حالی است که این امکان در شهرهای کوچک، بیشتر فراهم است. ترک خانه در طول بازسازی آن، علاوه بر سرعت بخشیدن به روند بازسازی، آرامش بیشتری برای ساکنین فراهم آورده و خسارت کمتری هم به اسباب و اثاثیه آن‌ها وارد می‌آورد.

تیم های اجرایی متخصص در شهرهای کوچک

یکی از محدودیت‌هایی که افراد برای بازسازی خانه خودشان در شهرهای کوچک با آن مواجه هستند، کمبود یا نبود تیم‌های متخصص در اجراست. به دلیل بازار کار بهتر در شهرهای بزرگ، معمولا افراد و تیم‌های حرفه‌ای‌تر، به این شهرها مهاجرت می‌کنند. سنتی‌تر بودن شهرهای کوچک نیز باعث شده است که در آن­ها تیم‌های مجری، کمتر با متریال­ ها و سبک‌های جدید، آشنایی داشته باشند. به همین دلیل، افرادی که تمایل به بازسازی خانه‌شان با فاصله‌گیری از معیارهای فرهنگی آن شهر داشته باشند، ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شوند.

تأثیر بافت شهری و فرهنگ در بازسازی خانه

هویت فرهنگی مشخص در شهرهای کوچک، می‌تواند یک نقطه قوت در بازسازی خانه در این شهرها باشد. معمولا شهرهای کوچک، شهرهایی قدیمی یا حتی تاریخی هستند که بافت و فرهنگ خاص خودشان را دارند. استفاده از المان‌های فرهنگی هماهنگ با شهر می‌تواند به خانه زیبایی، غنا و هویت ببخشد. مسئله‌ای که در شهرهای بزرگ و به‌ظاهر مدرن، تبدیل به‌نوعی بی‌هویتی در معماری و فضای داخلی خانه‌ها شده است. در شهرهای کوچک، می‌توان از رنگ‌ها، نشانه‌های طبیعی و فرهنگی و هنرهای باستانی همان منطقه، مانند انواع گچ‌بری، کاشی‌کاری و غیره در بازسازی خانه ، استفاده کرد. البته، باید در نظر داشت که ممکن است به دلیل همین قدمت بافت شهری و مسائل فرهنگی، قوانین شهرداری‌ها در این مناطق، کمی سخت­گیرانه ­تر باشد.

شهر کوچک و بازسازی خانه در یک نگاه

بازسازی منزل مسکونی در شهرهای کوچک، نسبت به شهرهای بزرگ، محدودیت‌ها و مزایایی با خود به همراه می‌آورد. اولین تفاوت بازسازی خانه در این مناطق، مساحت نسبتا بیشتر خانه‌هاست. در این شهرها، صاحب خانه می‌تواند با فراغ بال بیشتری، طرح‌های موردنظر خود را برای بازسازی اجرا کند. همچنین، امکان استفاده از نور طبیعی بیشتری نیز به این واسطه، فراهم است. هزینه بازسازی خانه در شهرهای کوچک با توجه به فاکتورهایی مانند دستمزد اجرا و مصالح، می‌تواند بسته به شهر، متفاوت باشد. سرعت بالاتر اجرا، احتمال مواجه‌شدن با کمبود تیم‌های اجرایی حرفه‌ای و محاسن و محدودیت‌هایی که فرهنگ و بافت شهری با خود به همراه می‌آورد از دیگر تفاوت‌های بازسازی خانه در شهرهای کوچک با شهرهای بزرگ، هستند.

بازسازی خانه در شهرهای کوچک




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 61
:: بازدید هفته : 97
:: بازدید ماه : 97
:: بازدید سال : 111
:: بازدید کلی : 2028